woensdag 5 december 2007

Luxe wachtruimte voor eersteklassers

Titel: Luxe wachtruimte voor eersteklassers
Bericht door: Dirodi op 04 December 2007, 08:57:59
De Telegraaf


Luxe wachtruimte voor eersteklassers



Hoewel buiten Rotterdam Centraal de komende jaren nog hard gewerkt wordt aan de sloop van het oude en de bouw van het nieuwe station, hoeven eersteklasreizigers niets meer te merken van de overlast.
De NS opende speciaal voor hen gisteren een zogeheten Hispeed Lounge in het tijdelijke station.
De exclusieve wachtruimte is ingericht met comfortabel designmeubilair en heeft onder meer een zelfbedieningsbar met gratis drankjes.




Dit moet eigenlijk in een land in als Nederland toch niet mogelijk zijn, het verschil tussen arm en rijk, volgens mij was het toch zo, dat in Nederland iedereen gelijk is, ongeacht geloof, huidskleur of hoeveel geld iemand bezit, nou dus mooi niet, hier is het bewijs!!!!!!!!!


Bericht door: resident op 04 December 2007, 09:31:39
Dirodi, ook in de Volksrepubliek China rijden treinen in klassen. Alleen heet het daar geen klasse, maar harde banken en zachte banken.
Nu onze slinkse regenten Karl Marx in de ijskast gezet hebben, kan de luxe weer ten toon gespreid worden. De nieuwe linkse profeet, mohammed, heeft geen enkel probleem met het ten toon spreiden van welvaart.


Bericht door: Dekker op 04 December 2007, 11:33:50
Leg mij dan maar eens uit waarom keihard en op integere wijze werken aan een toekomst die het mogelijk maakt om in een eersteklasruimte te mogen verblijven laakbaar zou zijn. En dan bedoel ik dus jezelf vanuit de basis en volkomen integer handelend omhoog werken. Om vervolgens te mogen genieten van de staat van welvaart die je voor jezelf en anderen hebt geschapen.
Vergeet bij het foruleren van je antwoord niet mee te nemen, dat iedereen in Nederland aan de basis dezelfde kansen heeft om zich keihard en op integere wijze omhoog te werken. Alleen pakt niet iedereen die kans. Ieders goed recht laat dat duidelijk zijn en ook dat is te respecteren.


Bericht door: Dirodi op 04 December 2007, 11:42:15
Sorry Dekker, maar gaan we dan niet weer terug naar vroegere tijden, we moeten toch niet achterom kijken en doen waar we altijd het hardst om hebben geschreeuwd dat dat niet kon, neem b.v Afrika, waar het onderscheid tussen arm en rijk ook zo te zien was en dat er aparte ruimten waren voor arm en rijk, nu is het in Nederland niet zo dat je echt arm bent, want we vreten allemaal en hebben onze buiken vol.
Maar deze eerste klas ruimte vind ik persoonlijk dus een achteruitgang in plaats van een vooruitgang.


Bericht door: Dekker op 04 December 2007, 12:05:43
Ik beperk me in deze tot Nederland als je het niet erg vindt, want daar speelt de sitiuatie zich af.

Dan ook de eersteklas coupe afschaffen! Dan ook de luxe restaurants, het eigen woningbezit, de dure auto,s, de merkkleding, de duurdere juwelen, de dure vakantiehuisjes, de ossehaas enz. enz. afschaffen.

Wat ik probeer te zeggen Dirodi is, dat mensen die op integere wijze op de maatschappelijke ladder omhoog klimmen, nogmaals, als integer mens, daarvoor best bepaalde privileges mogen hebben. Als beloning voor jarenlange keiharde inzet en voor alle opofferingen die zij gedaan hebben. Mensen kunnen er voor kiezen met afgunst naar deze mensen te kijken en zwelgen in hun eigen ontevredenheid (door henzelf overigens vaak gezien als hun ellende), maar diezelfde mensen zouden ook na kunnen denken over hun eigen positie en hoe daar verbetering in aan te brengen. Niet door Jan en Alleman de schuld te geven en dan het liefst dat 'zooitje' in Den Haag. NEE door naar zichzelf te kijken en voor zichzelf te bepalen of zij iets kunnen veranderen aan hun eigen situatie. OF dat zij eigenlijk toch wel tevreden zijn met hun eigen situatie en zich daar bij neerlegen. Want dat kan natuurlijk ook.

Even voor de duidelijkheid!! Ik persoonlijk heb evenveel waardering voor iemand die integer en door keihard werken sport drie van de ladder heeft bereikt, dan iemand die integer en door keihard werken de bovenste sport heeft bereikt.
Maar ik heb moeite met mensen in de maatschappij die wel alles willen, schoppen naar alles en iedereen die vooruitgekomen is, maar vervolgens te beroerd en te lui is om zelf een poot uit te steken om vooruit te komen om zich zo een betere positie in de maatschappij te verwerven.



Bericht door: 60plus op 04 December 2007, 12:39:09
Het probleem is dat ook proleten, criminelen, louche figuren en zakkenvullers dankbaar van deze "luxe" gebruik zullen maken, we hebben de mond vol over efficient en betaalbaar OPENBAAR vervoer, dat is namelijk het verschil met merkkleding, dure auto's, businessclass vliegen etc. etc. dat is privé net als een huis, maar OPENBAAR vervoer suggereert een vervoer voor ALLE Nederlanders en wordt ook gefinancierd uit de algemene middelen, dus zou er GEEN ONDERSCHEID mogen zijn in de klasse(n).

Dat is voor mij het elementaire verschil, wat mensen PRIVE aanschaffen of waar ze hun geld aan besteden is hun zaak, maar het invoeren van een klasse in het openbare en publieke bestel is de klok terugzetten en niet meer van deze tijd.



Bericht door: Dekker op 04 December 2007, 12:58:59
Eerste klas in de trein wordt het meest gebruikt door hardwerkende zakenlui die daar rustig met behulp van hun laptop door kunnen gaan met hun werk. Dus zonder dat diezelfde laptop onder hun neus of uit hun handen gejat wordt. Zo zie ik ook de eersteklas wachtruimte dus. En voor de duidelijkheid, klasse heeft in mijn optiek en beleving niets met geld te maken.


Bericht door: 60plus op 04 December 2007, 13:38:30
Dus als je een hardwerkende vakman/vrouw bent mag je gerust in de kou staan tijdens een renovatie, ondanks je dure OV jaarkaart en je milieubewustzijn door NIET in de file te gaan staan, maar de éérste klasse mag lekker warm en comfortabel in datzelfde verbouwde station alvast onderdak krijgen.

Hoe zou Nederland reageren als luxe en dure auto's een extra baan kregen tijdens wegwerkzaamheden en de "gewone" auto's maar in de file moeten gaan staan, want de "betere" of "duurdere" klasse krijgt voorrang, zo zie ik het.

Natuurlijk heb je op schepen en in vliegtuigen en ook in Hotels en Restaurants klasse verschillen, dat is van alle tijden en daar zit de pijn niet, maar in dit geval worden reizigers gedupeerd of achtergesteld evenals dat zou gebeuren op de snelweg met duurdere en luxere auto's


Bericht door: Dekker op 04 December 2007, 13:49:02
Dan zou je het eersteklas reizen af moeten schaffen. Het een is een verlengde van het ander in dit geval begrijp ik toch. Of is de eersteklasruimte niets anders dan een luxe cafetaria waar men de overlastgevers van rond het station uit wil weren? Daarbij uitgaande van het feit dat eersteklasreizigers per definitie allemaal fatsoenlijke mensen zijn? Bezie hiervoor de achtergrond van de voetbalhooligans maar eens.




Bericht door: Dekker op 04 December 2007, 14:30:48
Elk beroep is in mijn ogen een vak.


Bericht door: 60plus op 04 December 2007, 14:55:43
Het eerste klas reizen is al jaren geleden gedevalueerd, want als er rabauwen en asocialen de coupe's binnendringen was er nimmer een conducteur of spoorwegpolitie te vinden die ze verwijderden, maar dat terzijde.

Het sec éérste klas reizen, dat is één aspect, evenals de auto die je koopt, maar de openbare weg kent ook geen voorrang voor duurdere en luxere auto's, dus is het treffen van een maatregel waardoor alleen de éérste klas reiziger een luxe wachtruimte toegewezen krijgen tijdens een verbouwing en de overige reizigers letterlijk en figuurlijk in de kou worden gezet een vreemde en oneigenlijke besteding van gelden, die geen enkele onderbouwing heeft behoudens een klasse verschil, die ook NIET op de OPENBARE weg wordt toegepast.

Dat is mijn stelling, niet het reizen op zich, al zou men een superklasse instellen met speciale salonwagons en wat nog meer, als daar behoefte aan is en de kosten gedekt worden door de opbrengsten is dat een private zaak, maar als het ten kostte gaat van de gewone reizigers, die daardoor zitplaatsen zouden moeten inleveren en duurdere tickets moeten betalen om de rentabiliteit te garanderen dan deugt dat niet, mits het hier gaat om grotendeels gemeenschapsgelden van de belastingbetaler.



Bericht door: frans01 op 04 December 2007, 16:47:47
ach hoe zal ik het zeggen.....

ik wil nog wel eens een dagje weg gaan, lekker rustig, comfortabel en als het ff kan luxe
de invoering van deze lounge geeft zo een dagje weg weer wat extraas
ok, ik moet een 1e klas kaartje kopen en kan dan zitten, ipv in de veewagen in de spits, maar ik krijg er wat voor terug.
tegen de tijd dat wachtruimtes overbodig worden zou het geen nut meer hebben, tot die tijd wel
de een wil ervoor betalen, de ander niet.......

i dacht trouwens dat die hs lounge alleen voor tgv klanten was.


Bericht door: 60plus op 04 December 2007, 17:25:35
Frans ik ben vaak naar het buitenland geweest met de trein en nam altijd éérste klas, domweg je hebt dan een fraaie coupé, goede service en meestal ook een restauratierijtuig met een gegarandeerde plaats en ik kon gewoon doorwerken, wat in de auto absoluut niet lukte, dus Hannover, Hamburg, Bremen, Brussel, Luik, Frankfurt ging comfortabeler met de trein of Cityhopper van de toenmalige NLM een stuk sneller en bespaarde met tijd en gaf me comfort.

Mijn bezwaar was en is duidelijk hiervoor beschreven, waarom niet voor een grotere groep de overlast beperken tijdens de bouw, echt op Schiphol, Eindhoven, Rotterdam maakte de Cityhopper ook niet echt onderscheidt en met de trein reisde je wel comfortabel maar je stations en perrons waren voor iedereen hetzelfde


Bericht door: resident op 05 December 2007, 12:04:36
Toen ik nog in Nederland woonde had ik een trein abonnement. Omdat het (toen) niet zo gek veel uitmaakte reisde ik liever eerste dan tweede klasse. Het viel me destijds al op dat er opvallend veel mensen waar je zeker van kan zijn dat ze geen 1st klas kaartje gekocht hadden tijdens de rit even gemakkelijk gingen zitten. Nog opvallender dat de conducteurs er nooit wat over zeiden, of wat aan deden.

Tegenwoordig is de trein meer dan duur genoeg, ook als je 'harde banken' kiest. Plus dat er ook niet meer gerookt mag worden. En dan zit ik liever iets goedkoper, als ik toch als een kwajongen behandeld wordt.

Geen opmerkingen:

Welkom op de 6Mb blog

Welkom bij de 6Meibeweging blog

Deze blog is één van de vele activiteiten die de 6Meibeweging initieert om u en anderen te betrekken bij opzet en doelstellingen van de 6Mb.

U kunt reageren op de artikelen, columns, forum berichten enz. waarbij het vanzelf spreekt dat we ALLEEN die berichten en reacties accepteren die binnen het kader van de fatsoen- en algemene omgangsvormen acceptabel zijn. Scherp en hard mag, maar als u eens lekker wilt fulmineren/schelden doe dat voor de spiegel maar niet hier.

Kunt u zich vinden in de 6meibeweging, wordt dan lid van ons forum, maak anderen op ons attent en doe mee, de 6Mb is van burgers, voor burgers, door burgers, zonder een politiek manifest of dogma’s, maar een volksbeweging tegen de regentencultuur.

Doe mee en werp het regentenjuk van de particratie af en kies voor echte democratie.

Het Weblog 6Mb Team