Bericht door: Dirodi op 04 December 2007, 08:57:59
Luxe wachtruimte voor eersteklassers
Hoewel buiten Rotterdam Centraal de komende jaren nog hard gewerkt wordt aan de sloop van het oude en de bouw van het nieuwe station, hoeven eersteklasreizigers niets meer te merken van de overlast.
De NS opende speciaal voor hen gisteren een zogeheten Hispeed Lounge in het tijdelijke station.
De exclusieve wachtruimte is ingericht met comfortabel designmeubilair en heeft onder meer een zelfbedieningsbar met gratis drankjes.
Dit moet eigenlijk in een land in als Nederland toch niet mogelijk zijn, het verschil tussen arm en rijk, volgens mij was het toch zo, dat in Nederland iedereen gelijk is, ongeacht geloof, huidskleur of hoeveel geld iemand bezit, nou dus mooi niet, hier is het bewijs!!!!!!!!!
Bericht door: resident op 04 December 2007, 09:31:39
Nu onze slinkse regenten Karl Marx in de ijskast gezet hebben, kan de luxe weer ten toon gespreid worden. De nieuwe linkse profeet, mohammed, heeft geen enkel probleem met het ten toon spreiden van welvaart.
Bericht door: Dekker op 04 December 2007, 11:33:50
Vergeet bij het foruleren van je antwoord niet mee te nemen, dat iedereen in Nederland aan de basis dezelfde kansen heeft om zich keihard en op integere wijze omhoog te werken. Alleen pakt niet iedereen die kans. Ieders goed recht laat dat duidelijk zijn en ook dat is te respecteren.
Bericht door: Dirodi op 04 December 2007, 11:42:15
Maar deze eerste klas ruimte vind ik persoonlijk dus een achteruitgang in plaats van een vooruitgang.
Bericht door: Dekker op 04 December 2007, 12:05:43
Dan ook de eersteklas coupe afschaffen! Dan ook de luxe restaurants, het eigen woningbezit, de dure auto,s, de merkkleding, de duurdere juwelen, de dure vakantiehuisjes, de ossehaas enz. enz. afschaffen.
Wat ik probeer te zeggen Dirodi is, dat mensen die op integere wijze op de maatschappelijke ladder omhoog klimmen, nogmaals, als integer mens, daarvoor best bepaalde privileges mogen hebben. Als beloning voor jarenlange keiharde inzet en voor alle opofferingen die zij gedaan hebben. Mensen kunnen er voor kiezen met afgunst naar deze mensen te kijken en zwelgen in hun eigen ontevredenheid (door henzelf overigens vaak gezien als hun ellende), maar diezelfde mensen zouden ook na kunnen denken over hun eigen positie en hoe daar verbetering in aan te brengen. Niet door Jan en Alleman de schuld te geven en dan het liefst dat 'zooitje' in Den Haag. NEE door naar zichzelf te kijken en voor zichzelf te bepalen of zij iets kunnen veranderen aan hun eigen situatie. OF dat zij eigenlijk toch wel tevreden zijn met hun eigen situatie en zich daar bij neerlegen. Want dat kan natuurlijk ook.
Even voor de duidelijkheid!! Ik persoonlijk heb evenveel waardering voor iemand die integer en door keihard werken sport drie van de ladder heeft bereikt, dan iemand die integer en door keihard werken de bovenste sport heeft bereikt.
Maar ik heb moeite met mensen in de maatschappij die wel alles willen, schoppen naar alles en iedereen die vooruitgekomen is, maar vervolgens te beroerd en te lui is om zelf een poot uit te steken om vooruit te komen om zich zo een betere positie in de maatschappij te verwerven.
Bericht door: 60plus op 04 December 2007, 12:39:09
Dat is voor mij het elementaire verschil, wat mensen PRIVE aanschaffen of waar ze hun geld aan besteden is hun zaak, maar het invoeren van een klasse in het openbare en publieke bestel is de klok terugzetten en niet meer van deze tijd.
Bericht door: Dekker op 04 December 2007, 12:58:59
Bericht door: 60plus op 04 December 2007, 13:38:30
Hoe zou Nederland reageren als luxe en dure auto's een extra baan kregen tijdens wegwerkzaamheden en de "gewone" auto's maar in de file moeten gaan staan, want de "betere" of "duurdere" klasse krijgt voorrang, zo zie ik het.
Natuurlijk heb je op schepen en in vliegtuigen en ook in Hotels en Restaurants klasse verschillen, dat is van alle tijden en daar zit de pijn niet, maar in dit geval worden reizigers gedupeerd of achtergesteld evenals dat zou gebeuren op de snelweg met duurdere en luxere auto's
Bericht door: Dekker op 04 December 2007, 13:49:02
Bericht door: Dekker op 04 December 2007, 14:30:48
Bericht door: 60plus op 04 December 2007, 14:55:43
Het sec éérste klas reizen, dat is één aspect, evenals de auto die je koopt, maar de openbare weg kent ook geen voorrang voor duurdere en luxere auto's, dus is het treffen van een maatregel waardoor alleen de éérste klas reiziger een luxe wachtruimte toegewezen krijgen tijdens een verbouwing en de overige reizigers letterlijk en figuurlijk in de kou worden gezet een vreemde en oneigenlijke besteding van gelden, die geen enkele onderbouwing heeft behoudens een klasse verschil, die ook NIET op de OPENBARE weg wordt toegepast.
Dat is mijn stelling, niet het reizen op zich, al zou men een superklasse instellen met speciale salonwagons en wat nog meer, als daar behoefte aan is en de kosten gedekt worden door de opbrengsten is dat een private zaak, maar als het ten kostte gaat van de gewone reizigers, die daardoor zitplaatsen zouden moeten inleveren en duurdere tickets moeten betalen om de rentabiliteit te garanderen dan deugt dat niet, mits het hier gaat om grotendeels gemeenschapsgelden van de belastingbetaler.
Bericht door: frans01 op 04 December 2007, 16:47:47
ik wil nog wel eens een dagje weg gaan, lekker rustig, comfortabel en als het ff kan luxe
de invoering van deze lounge geeft zo een dagje weg weer wat extraas
ok, ik moet een 1e klas kaartje kopen en kan dan zitten, ipv in de veewagen in de spits, maar ik krijg er wat voor terug.
tegen de tijd dat wachtruimtes overbodig worden zou het geen nut meer hebben, tot die tijd wel
de een wil ervoor betalen, de ander niet.......
i dacht trouwens dat die hs lounge alleen voor tgv klanten was.
Bericht door: 60plus op 04 December 2007, 17:25:35
Mijn bezwaar was en is duidelijk hiervoor beschreven, waarom niet voor een grotere groep de overlast beperken tijdens de bouw, echt op Schiphol, Eindhoven, Rotterdam maakte de Cityhopper ook niet echt onderscheidt en met de trein reisde je wel comfortabel maar je stations en perrons waren voor iedereen hetzelfde
Bericht door: resident op 05 December 2007, 12:04:36
Tegenwoordig is de trein meer dan duur genoeg, ook als je 'harde banken' kiest. Plus dat er ook niet meer gerookt mag worden. En dan zit ik liever iets goedkoper, als ik toch als een kwajongen behandeld wordt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten